Jangan malu-malu untuk klik !

Sunday, January 23, 2011

Sayang Si Ayah


Setiap ayah kat dunia ni ada cara masing-masing nak meluahkan kasih sayang mereka kepada anak-anak. Ayah saya pun macam tu.


Saya sayang ayah saya sebab saya perasan ayah saya sayang saya.
Mestila ayah sayang semua anak ayah. Saya yakin anak-anak ayah pun sayang ayah.


Ayah saya adalah sebahagian daripada saya. Separuh jiwa saya adalah ayah saya.
Kalau saya hilang separuh jiwa saya tu, hilanglah semangat saya.


Sebahagian diri saya ini adalah diri ayah saya.
Saya sayang ayah saya sebab dia itu satu sahaja ayah saya dalam dunia.



Hari tu saya nak minta izin kerja jadi waiter. Ayah cakap...

"Boleh ke? Nanti penat..."
Saya tahu itu tanda ayah sayang saya.



Hari tu saya minta izin lagi kerja di Petronas. Ayah cakap...

"Kerja malam ke? Nanti kena samun."
Saya tahu itu juga tanda ayah sayang saya.




p/s: Saya pun sayang ayah. Saya sayang ayah sebab saya tahu ayah sayang saya. :)


p/ss: Sayang ayah tak pernah padam. Anda tak rugi apa-apa pun. Jadi, sayang ayah itu sangat berbaloi-baloi. Sayangilah ayah anda. *iklan




Sayang ayah.






2 comments:

  1. post yg cemerlang dari pelajar highest BM, penggunan perkataan yg dramatik, susunan ayat yang indah.. Tersentuh i baca u.. xD


    p/s: Saya pun sayang ayah. Saya sayang ayah sebab saya tahu ayah sayang saya. :)

    ReplyDelete
  2. ain boleh ganti pn. noraini ibrahim. *perlu ke nk tulis nama penuh?? xP

    :)

    ReplyDelete